Collegetour 5 juni

29 maart 2023

Na 10 jaar Stichting Pole Position is het een mooi moment om een blik op de toekomst te werpen. Daarom presenteren wij met trots het programma voor onze Collegetour “De toekomst van de gehandicaptensport in Nederland”
Er gaat namelijk veel goed, maar er kan ook nog veel verbeterd worden om sport voor mensen met een beperking beter bereikbaar te maken. En daarover gaan we op 5 juni met elkaar in gesprek.

Jij kunt je vragen gaan stellen aan een deskundig panel; we stellen ze graag aan je voor:

Lisa Westerveld is 2e kamerlid voor GroenLinks en heeft daarbij sport / gehandicaptensport in haar portefeuille. Een onderwerp waar Lisa zich erg hard voor maakt.

Wendi Schutte is professioneel rolstoeltennisster en ambassadrice van de stichting. Haar ultieme doel is om de paralympische spelen in Parijs te bereiken.

Rinus van der Schoof is bewegingswetenschapper en coördinator van het project “niemand buitenspel” waarbij hij zich bezighoudt met sportstimulering voor mensen met een beperking.

Dianne Vugts is een fanatiek sporter tot zij een beenamputatie moet ondergaan en vervolgens beland in een situatie waarin zij zich uiteindelijk tot de rechter moet wenden om een sportprothese vergoed te krijgen.

Dennis Gerkes heeft inmiddels meer dan 1,5 miljoen views op TikTok van mensen die naar zijn fitness en trainingsvideos kijken.
Bijzonder? Ja, want Dennis mist beide spaakbeenderen en laat zien dat je met een beperking heel veel kunt bereiken en is een inspiratie voor velen!

De presentatie is in handen van Peter Heerschop die als oud ALO student terugkeert naar zijn studie-roots.

Wil je er bij zijn? Bestel dan via onderstaande QR code jouw (gratis) tickets en dien ook meteen even jouw vraag in voor 1 van de gasten.

width=

Terug naar nieuwsoverzicht