Kerstboksgala in Ahoy (verslag wensvervuller)

21 december mocht ik voor de eerste keer als vrijwilliger voor de stichting Pole Position een wens vervullen. Het Kerstboksgala in Ahoy viel mij te beurt.

Samen met Bart en begeleider Hans, vertrokken wij rond 16.00 uur uit Nieuw-Vennep, waar Bart woont. Na een voorspoedige rit en een hapje eten mochten we om 19.00 uur naar binnen, waar een uur later de Interland boksen Nederland – Frankrijk zou beginnen.

De ring bevond zich in de piste van het Circustheater. De boks(t)ers kwamen geheel in stijl met mooie muziek en als echte artiesten de “ tent “ in.

Ik wist niets van boksen, maar aan het eind van de avond had Bart mij het nodige over tactiek en puntentelling bijgebracht.

Ook maakte indruk de sportiviteit die daar zowel heerst onder de boks(t)ers als ook onder het publiek.

Er werden steeds 3 rondes van 3 minuten gebokst. De rondes werden tussendoor aangekondigd door twee aantrekkelijke jongedames , waar Bart ook erg van genoot. ( knipoog)

Ook hadden Bart en zijn vader nog een onderonsje met onze ambassadrice Nouchka Fontijn, die zelf helaas niet boksen kon i.v.m. een handblessure.

De avond eindigde in een 4-4 gelijkspel.

Hans, Bart en ik hebben ontzettend genoten van deze avond, die eindigde in Nieuw-Vennep met een dikke knuffel.

Hans en Bart dank jullie wel.

Sjanet Drost.