Ambassadeurs

Onze ambassadeurs zetten zich in om “hun” sport dichter bij onze helden te krijgen:

Voetbalambassadeurs

Jochem Kamphuis

Jochem is als ambassadeur verbonden aan de stichting.
Jochem fluit sinds 2011 wedstrijden in de eredivisie, behoort tot de seniorlijst scheidsrechters betaald voetbal (de hoogste categorie in Nederland) en floot september 2017 ook zijn 1e (jeugd)interland (Italië-Polen)

“Toen ik werd benaderd als ambassadeur voor stichting pole position hoefde ik slechts één seconde na te denken. Natuurlijk wil ik dat doen! Ik vind het zelfs een eer om mij in te kunnen zetten voor dit mooie initiatief.

Ik fluit wekelijks met veel plezier en enthousiasme voetbal wedstrijden. Ditzelfde plezier zie ik ook om mij heen bij spelers en toeschouwers. De spanning van de wedstrijd, de sfeer in het stadion, mooie acties, doelpunten, al deze ingrediënten brengen het plezier en enthousiasme bij voetbal en sport in het algemeen naar boven. Dit zou wat mij betreft iedereen moeten kunnen ervaren. Ik zet mij dan ook graag in voor het geweldige werk van Stichting Pole Position”.

Kelly Zeeman

Mijn hele leven draait om voetbal. Iedere dag ging ik met een lach op mijn gezicht richting de club, om daar te doen waar ik zo blij van word. Voetballen! Ik vind dat dat gevoel voor iedereen mogelijk moet zijn.

Stichting Pole Position laat zien dat dat daadwerkelijk voor iedereen haalbaar is. Ik vind dat ontzettend mooi, en geniet er dan ook van om samen met de jongens en meiden tegen een balletje te trappen. Ik kan ook niet wachten tot de volgende Heldendag voetbal gepland staat en ik mijn steentje mag bijdragen. We maken er dan samen een fantastische dag van!

Tennisambassadeurs

Robin en Wendi zetten zich in voor de stichting zodat nog meer mensen met een verstandelijke beperking in aanraking kunnen komen met tennis.

Robin Haase

“Ik vind tennis het leukste dat er is. Ik geniet op elke training en tijdens elke wedstrijd. Sport, ongeacht welke, staat garant voor spanning, actie en emotie. Het is altijd weer genieten. Van de sfeer in het stadion, de spanning die langzaam stijgt en de ontlading na afloop.

Voor iedereen is het een belevenis om een groot sportevenement van dichtbij mee te maken, maar voor mensen met een verstandelijke beperking vaak niet eenvoudig te realiseren. Dit kan zijn om veiligheids-, organisatorische of financiële redenen.

Ik wil graag mijn bekendheid inzetten om mensen te attenderen op de Stichting Pole Position en het unieke werk dat de stichting verricht. Zij zorgen ervoor dat ook mensen met een verstandelijke beperking het sportevenement van hun dromen kunnen bijwonen.”

Wendi Schutte

Op latere leeftijd heb ik aan een mislukte operatie een lichamelijke “beperking” overgehouden. In 2016, op mijn 27e ben ik begonnen met rolstoeltennis en dit bleek een schot in de roos. Ik tennis fulltime en mag de hele wereld over reizen om toernooien te spelen. Tennis is mijn passie, hetgeen ik het allerliefste doe. Ik ben ontzettend dankbaar voor alle kansen en mogelijkheden die ik gekregen heb om ondanks mijn “beperking” te kunnen sporten, dat gun ik iedereen.

In 2021 heb ik tijdens de heldendag tennis op uitnodiging van Wilco een clinic rolstoeltennis mogen geven. De passie, het plezier, het aangaan van uitdagingen en het verleggen van grenzen is wat deze dag voor mij kenmerkte. Dit was een prachtige ervaring.

Ik gun het iedereen, ook mensen met een verstandelijke beperking waar dit zeker niet vanzelfsprekend voor is, om zorgeloos te kunnen genieten van sport.

Ik kijk er erg naar uit om als ambassadrice van stichting Pole Position mijn steentje te mogen bijdragen om zoveel mogelijk helden een onvergetelijke sportervaring te kunnen bezorgen.

Hockeyambassadeur

Maartje Krekelaar

Hockey-international Maartje Krekelaar behoort als speelster van HC Den Bosch tot de toptalenten van het Nederlandse hockey en heeft inmiddels al vele (internationale) titels veroverd met haar club.

Wij zij enorm trots dat Maartje met al haar energie onze hockeyambassadrice is geworden en gaan samen met haar nog vele mooie hockey-activiteiten opzetten.

Atletiekambassadeur

Rianna Galiart

Rianna was als topsporter betrokken bij een wensvervulling. Het positieve gevoel wat deze ontmoeting teweeg heeft gebracht resulteerde uiteindelijk in het ambassadeurschap van Rianna.

Rianna vertelt:

Of ik even tijd had voor een meet & greet met helden van stichting Pole Position tijdens het EK atletiek? Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Hoe mooi is het om mee te kunnen helpen aan iemands droomdag bij een sportevenement.

En het was zelfs nog mooier dan ik had gedacht. De gezichten vol spanning toen ik even bij ze kwam zitten, het enthousiasme dat ze uitstraalden. Zonder zorgen puur genieten van de sport, dat gun je iedereen, maar dat is niet altijd vanzelfsprekend voor mensen met een verstandelijke beperking.

Met trots ben ik nu dus ambassadrice van Stichting Pole Position en hoop ik dat we nog veel meer helden een mooie sportervaring kunnen bezorgen.

Schaatsambassadeur

Floor van den Brandt

Voormalig sprinttopper Floor van den Brandt zet zich in om alle schaatsgerelateerde wensen voor onze helden mogelijk te maken.

Floor vertelt:

Nadat ik via een wensvervulling in aanraking kwam met Stichting Pole Position en zag hoeveel plezier dit opleverde voor de helden ben ik daarna ambassadrice geworden van de stichting. Ik zet mij heel graag in om iedere held met een schaatswens een prachtige dag te bezorgen

Dream

Marit Trienekens

Singer-songwriter Marit Trienekens heeft op verzoek van de stichting doel en gevoel van Stichting Pole Position gevangen in een prachtig lied getiteld “Dream”.

Beluister het lied op ons Youtube kanaal door hier te klikken.